FAQ

Moet de Webwalk altijd lokaal geïnstalleerd worden?

Dit is de meest gestelde vraag! We hebben nieuws: voor grotere klanten is het mogelijk om de Webwalk ‘virtueel’ te laten draaien. Deze hoeft dan niet lokaal geïnstalleerd te worden. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Problemen met invoer in editor

Door het verschil in browsers en de grote variatie in gebruikte versies van browsers ontstaan soms problemen in het werken met de editor.  We raden u aan Firefox te gebruiken. Daarmee zijn momenteel geen bekende problemen.

Video te groot

Er zit een limiet aan het uploaden van eigen materiaal. Gebruik daarom Youtube. Tip: Als u niet wilt dat uw filmpjes worden gevonden door derden kunt u dit op ‘verborgen‘ zetten bij het uploaden naar Youtube. U kunt het dan wel in de Webwalk gebruiken, maar het wordt niet door willekeurige bezoekers gevonden.

Afbeeldingen worden niet goed weergegeven

We raden aan om afbeeldingen te gebruiken met een grootte van 325×325 pixels. Deze worden het mooist weergegeven in de Webwalk. Om snel te kunnen werken raden we u aan om een tool te gebruiken waarmee u screenshots kunt maken. Er zijn hiervoor diverse gratis programma’s online te vinden.

Het lukt niet de tool op de computer te installeren, wat nu?

Binnen veel bedrijven is het werknemers niet toegestaan zelf programma’s te downloaden en te installeren. Neem contact op met de verantwoordelijke ICT-er, wanneer dat het geval is.

Kan mijn medewerker ook zijn/haar eigen antwoorden inzien?

Wanneer iemand de Webwalk na inloggen heeft afgerond kan hij of zij de resultaten printen of opslaan als PDF-document. In de Webwalk wordt een icoon zichtbaar waarmee wordt aangegeven dat het verslag te downloaden is.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten voor de Webwalk vergeten, wat nu?

Na het invoeren van de groepscode in de Webwalk kunt u via de link Wachtwoord vergeten een nieuw wachtwoord instellen. U krijgt een mail met een eenmalig werkende link naar een formulier waar u een nieuw wachtwoord kunt kiezen.

Hoe kunnen mijn medewerkers/klanten inloggen op de Webwalk?

De Webwalk software moet eerst geïnstalleerd zijn op de computer waarop gewerkt gaat worden. Om in te loggen gebruiken zij de groepscode die u heeft aangemaakt. Vervolgens kan de gebruiker zelf een account aanmaken door te registreren in de tool.

Hoe maak ik zelf lessen?

Met een editor account kunt u zelf tutorials en online lessen maken. Via “login” in het menu kunt u een account aanmaken. Het is ook mogelijk Digital Playground een Webwalk over een bepaald programma of onderwerp te laten maken. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kunnen mijn gebruikers ook een Webwalk doen zonder in te loggen?

Dat is in bepaalde gevallen mogelijk. Dit hangt af van de account die u heeft. Neem voor meer informatie contact met ons op. Let op: wanneer gebruikers niet inloggen worden er ook geen gegevens bewaard, is er geen downloadbaar verslag bij afronding en kunt u geen gebruik maken van het volgsysteem.

Hoe kan ik de resultaten van mijn gebruikers inzien?

Om de resultaten van uw gebruikers in te zien, logt u op webwalk.nl. Klik op de groep waarvan u de resultaten wilt bekijken. U ziet nu de namen van de gebruikers die zich hebben aangemeld en u kunt de voortgang zien. In een PDF-document kunt u de resultaten overzichtelijk inzien.

Ik ben het wachtwoord van mijn editor account vergeten, wat nu?

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door naar INLOGGEN te gaan, het inlogscherm te openen en rechts op WACHTWOORD VERGETEN te klikken.

Kan ik zelf ook inloggen op mijn Webwalks?

U kunt zelf als gebruiker ook inloggen op de Webwalk. U kunt dezelfde groepscode gebruiken die u aan uw gebruikers heeft gegeven en uzelf als een fictieve deelnemer registreren. Er gaat dan wel één gebruikers van u licentietegoed af!

Daarnaast zit er in de editor een PREVIEW knop (rechtsboven, in het stappenoverzicht). Hiermee kunt u de Webwalk die u op dat moment bewerkt afspelen.